Niet zomaar een relatiegeschenk

 

Relatiegeschenken geven we niet zomaar. We geven ze met een doel. Relatiegeschenken zijn een belangrijke marketingtool en dat is te merken aan het effect ervan. Afhankelijk van het type organisatie dat u heeft, is een relatiegeschenk een perfect middel om bijvoorbeeld een nieuw product te introduceren. Door een relatiegeschenk te geven creëert u mond tot mond reclame en versterkt u merkherkenning. Wanneer het niet om een eigen product gaat wordt vaak het logo of de bedrijfsinformatie gezet op het geschenk.

Een relatiegeschenk kan bedoeld zijn als een bedankje. U wilt een organisatie bijvoorbeeld bedanken voor een samenwerking en daarmee kunt u weer positief in het daglicht verschijnen. De klant of partner  waardeert het bedankje en houdt een positieve gedachte over aan de samenwerking met u.

Promotionele geschenken moeten uw bedrijf en merk onder de aandacht brengen. Als u opvalt en een positieve impact wilt hebben, denk dan creatief na over de promotieartikelen die u weggeeft! Denk aan ‘out-of-the-box’ en bedenk artikelen die uw ontvangers zullen verrassen en inspireren.

Wat maakt een promotie-item echt creatief? Als je de ontvanger kunt laten zeggen: “wauw, dat heb ik nog nooit eerder gezien!” Dan weet je dat je een uniek en gedenkwaardig item hebt gevonden. Denk bijvoorbeeld aan een minigolf setje voor op je bureau of een leuke USB. Hoe creatiever je bent, hoe beter!