Persoonlijk inpakpapier maakt het uitpakken nog leuker

 

Wanneer het weer tijd is voor de feestdagen is er altijd wel een dilemma waar je wel eens mee te maken krijgt; inpakpapier op. Op het laatste moment nog naar de winkels en daar blijken ze op te zijn. Wat doe je dan? Je inpakpapier zelf maken!

Het maken van je eigen inpakpapier is een geweldige manier om een ​​cadeau specialer te maken. Het proces is eenvoudig en vereist meestal verf op een vel papier dat groot genoeg is om je cadeau in te verpakken. Als schilderen niet jouw sterke punt is, dan zijn er nog veel andere opties, zoals stickers of markeringen. Zodra u de basistechnieken kent, kunt u allerlei unieke ontwerpen maken!

Kies een middelgroot papier en plak het vervolgens op een plat oppervlak. Dikker papier, zoals schetsboekpapier of slagerpapier, zal het beste werken voor dit project. Als het papier te dun is, kan het uiteindelijk kromtrekken van de verf. Omdat de meeste verven ondoorzichtig zijn, kunt u hiervoor elke gewenste kleur papier gebruiken.

Gebruik koekvormpjes om een ​​speciaal patroon te creëren. Giet wat acrylverf, olieverf of vingerverf op een palet. Zoek een schaaltje en dompel het in de verf. Til de koekjvormpjes eruit en druk hem vervolgens herhalend tegen je papier om een ​​uniek patroon te creëren.

Wat is er noodzakelijk bij een folder?

 

Ze kunnen van alles zijn: advertenties, aankondigingen, uitnodigingen en kunnen verschillende vormen en grootten aannemen. Het zijn lege vellen papier die wachten op een creatief doel. Misschien wil je het gebruiken om een ​​concert of andere gebeurtenissen te promoten. Of misschien is het om een ​​nieuw bedrijf  de markt op te brengen of een grote opening aan te kondigen.

TIP 1: Maak er een eye-catcher van.

Laten we zeggen dat je bent gestopt bij Starbucks om je koffie voor de ochtend in te slaan. Je loopt naar de toonbank om wat suiker en room te halen, maar terwijl je naar de toonbank loopt, valt er iets op. Het is een flyer voor een lokaal concert dat op het prikbord hangt. Een folder moet opvallen en twee of drie keer bekeken kunnen worden.

TIP 2: Maak het overzichtelijk

Een ding dat mensen zeker ontmoedigt om naar uw folder te kijken, is een drukke lay-out. Als er zoveel informatie op één pagina is gepropt wat verteld waar de flyer voor is teveel informatie staat, lopen kijkers waarschijnlijk gewoon voorbij. Een gebalanceerde, goed verdeelde lay-out maakt de hele flyer in een oogopslag gemakkelijk te zien en verteld handige informatie.